Természetiskola, Jasná

2011.07.05 22:03

„Somvirág, somvirág aranysárga a világ,
kakukkfű, kakukkszó, kirándulni volna jó,
fűzfasípot faragni, fűzfalóval lovazni,
árkon, bokron által, háton hátizsákkal,
menni mendegélni, este hazatérni...“

A 3. és 4. osztályos tanulók   2011.május 29. – június 4-ig egy alacsony-tátrai kiruccanáson vettek részt. Ezen idő alatt az otthonuk a Hotel Liptov volt. A 30  gyerkőcöt 4 tanító néni - Enikő t.n., Tünde t.n., Andrea t.n., Ilonka t.n. - és egy nővérke - Gita néni - kísérte el, s vigyázott rájuk pót- anyukaként, s próbáltak mindent megtenni, hogy a gyerekek a lehető legjobban érezzék magukat.

A természetsuli alatt volt túrázás, sok-sok játék, barlanglátogatás, kézműves foglalkozás, vetélkedő, diszkó, sportverseny, esti portya, bátorságpróba, Csillag születik, falumúzeum-látogatás, buli ...

Heti programunk a következő volt:

HÉTFŐ, 2011.5.30.

Csapataink szobák szerint:

Villám csapat, 104 szoba: Faragó Marianna, Soóky Adrienn

Szuper csajok csapata, 105.szoba: Tóth Dóra, Szemes Dóra, Milinszky Emese

Nap csapat, 106.szoba: Cséfalvay Tamás, Méhes Erik, Kósa Krisztián, Németh Attila,

Farkasok csapta, 107. szoba: Bódis Boglárka, Katona Vivien, Méhes Vivien, Mészáros Fanni

Focista srácok csapata, 204. szoba:Ambrus Gábor, Gróf Attila, Bódis Balázs

Assasins creed csapata, 205. szoba: Egri Péter, Nagy Bálint, Soóky Iván, Végh Tamás

Winx csapata, 206. szoba: Borbély Cintia, Petrik Viktória, Schvikker Flóra, Szentesi Annamária

Miaúú lányok, 207.szoba: Horváth Bianka, Nagy Iveta, Nagy Barbara, Méhes Rebeka

Bolygó csapat, 304.szoba: Csibrányi Balázs, Both Nikolas

S vajon, hogyan érezték magukat a gyerekek a tábor alatt? – a naplórészletekből kiderül...

1. nap – VASÁRNAP

Fél kilenckor elindultunk Nyékvárkonyról. Mikor megérkeztünk a hotelba megkaptuk a kulcsot, megcsodáltuk a szobát. Elkezdtünk kirakodni a bőröndből. Elmentünk uzsonnázni. Túrázni mentünk az erdőbe. Vacsora után kimentünk az udvarra. Volt ott csúszda, focipálya, trambulin és más játék. Bent kaptunk házi feladatot: naplóírás. Tisztálkodás után takarodó volt. Ez a nap nagyon jól eltelt.

Villám csapat, 104.szoba

Az utazás nagyon jó volt. Amikor megérkeztünk, vidámak voltunk. Mikor bementünk a szobába tetszett nekünk. Az uzsonna finom volt. Utána elmentünk túrázni, ami nagyon vidáman folyt. Vacsora után kimentünk az udvarra és élveztük, hogy játszhattunk. Mikor visszamentünk a hotelba megfürödtünk és jót aludtunk.

Assasins creed csapata, 205. szoba

Már nagyon vártuk, hogy eljöjjön ez a nap. Elindultunk, és minél messzebb mentünk, annál több hegy vett körül minket. Végre odaértünk. A tanító nénik elmondták a szabályokat. Mindenki megkapta a szobájának kulcsát. Mindenki bement a szobájába és kirakta a ruhájait. Aztán mindenki felhívhatta a szüleit, majd a tanító nénik bejelentették, hogy túrázni megyünk. Egy szép tóhoz mentünk, melyet megkerültünk. Majd visszajöttünk a hotelba és kimentünk a játszótérre, ahol sokat játszottunk. Ez a nap szerintünk szuperjó és játékos volt.

Szuper csajok csapata, 105. szoba

2. nap – HÉTFŐ

Felkeltünk, elkészülődtünk. A reggelire nagyon sok finomságot lehetett enni. Visszamentünk a szobába és felöltöztünk. Elmentünk túrázni – nagyon sokat kutyagoltunk. Láttunk több patakot, forrást, átkeltünk pár hídon. Párszor megálltunk pihenni. Közben persze fényképeztük a sok hegyet, tavat. Visszafelé már mindenki nagyon fáradt volt. Megebédeltünk és elvonultunk a csendes pihenőre. Délután a kézműveskedés nagyon jó volt a vacsorával és a diszkóval együtt.

Lejegyezte: Farkasok csapta, 107. szoba

Nagyon hosszú túrát tettünk meg. Sok gyönyörű erdőt és hegyet láttunk. Amikor visszatértünk a túráról csendes pihenő volt, amit pihenéssel töltöttünk. A pihenő után az udvarra mentünk és kézműveskedtünk. Készítettünk nyakláncot, szívet. Utána játszottunk. Vacsora után diszkóztunk. A diszkóban sok finomság volt. Mindenki jól szórakozott.

Lejegyezte: Bolygó csapat, 304. szoba

Felkeltünk és kiálltunk a folyosóra. Aztán reggelizni indultunk. Megreggeliztünk és elindultunk túrázni. Átkeltünk két veszélyes hídon. Megérkeztünk a három patakhoz. Azután visszaindultunk a hotelba, de az út olyan fárasztó volt, hogy kétszer megálltunk pihenni. Elmentünk ebédelni, utána kézműveskedtünk a csapattal. Az udvaron játszottunk, megvacsoráztunk, meg diszkóztunk. És lefeküdtünk.                                                                                                                                              Lejegyezte: Nap csapata, 106.szoba

3. nap – KEDD

A tanító nénik reggel felébresztették az összes csapatot. Felmentünk reggelizni. Reggeli után indultunk a Csorba-tóhoz túrázni. Megkerültük az egész tavat és tanultunk is valamit róla. A túrázás után pihenő volt. Kimentünk az udvarra krétázni. Az udvaron játszottunk és kézműveskedtünk. Vacsora után lementünk a játszóházba és kérdéseket kaptunk. A szobánkban tisztálkodtunk, majd takarodó volt.                                                                                                                                                       Lejegyezte: Villám csapat, 104. szoba

Ma reggel a Csorba-tónál voltunk, persze előtte még megreggeliztünk. Aztán pedig sokat túráztunk, megkerültük az egész tavat. A  végére már mindenki nagyon fáradt volt. Azután visszajöttünk a busszal. Felmentünk a szobákba és egyórás pihenőt tartottunk. A vacsora nagyon jó volt. A kvízjáték is jó volt.

Lejegyezte: Farkasok csapata, 107.szoba

Csorba-tó

Nagyon hosszú volt az út a Csorba-tóhoz. Hogyha a tavat körüljárod, 2 km-t és 25 m-t kell sétálnod. A Csorba-tó mélysége 26 méter. Amikor a legmelegebb 19 °C a vize. Nagyon boldogok voltunk, hogy elmehettünk ehhez a tóhoz. Több turistajel és ösvény van ott. Jó és vidám képek születtek a tónál.

Lejegyezte: Ambrus Gábor

4. nap – SZERDA

Reggel jól meg kellett tömni a hasunkat. Aztán sétálva elindultunk a cseppkőbarlang felé. A barlangban nagyon hideg van és nagyon hosszú az út. Csodálatos, bámulatos alakzatok képzőtek. Tudtátok, hogy 100 év kell ahhoz, hogy 1 centit nőjenek a cseppkövek?

Lejegyezte: Focista srácok csapata, 204. szoba

Megint felkeltünk reggel hétkor. Mentünk reggelizni. Finomat ettünk. Elindultunk túrázni. Megnéztük a barlangot. Mindenki vásárolt valami szépet is. Hazamentünk busszal – Ernő bácsival a sofőrrel, mint mindig. Esett az eső. Jött az ebéd, jó volt. Délután megírtuk a képeslapot. Aztán uzsi és kézműveskedés – jó volt. Estefelé tábortűz és evés. Szigorból 8:00-kor kellett lefeküdni. De rájöttünk, hogy átverés. Ernő bácsi a katona azt mondta: Öltözz, 5 perc múlva a folyosón otthonkában! Ernő bácsi nagyon izmos. Mint a katonák tornáztunk, versenyeztünk. Pontot is kaptunk rá. Aztán mentünk igaziból lefeküdni.

Lejegyezte: Winx csapata, 206. szoba

Reggel kényelmesen ébredtünk. A reggeli finom volt. Elmentünk a cseppkőbarlangba. Nagyon jól éreztük magunkat. Mikor hazaértünk várt minket az illatozó ebéd. Ebéd után megírtuk a  képeslapokat a  szüleinknek. Az uzsonnát jóízűen falatoztuk. Utána művészkedhettünk, nagyon élveztük. Aztán volt a tábortűz – ott is finomat falatoztunk. Este pedig bátorságpróbánk volt.

Lejegyezte: Assasins creed csapata, 205.szoba

5.nap – CSÜTÖRTÖK

Az utolsó előtti nap kezdődött. Úgy ébresztettek minket, hogy énekeltek. Lementünk reggelizni. Svédasztalos reggeli volt, mint mindig. Kimentünk az udvarra versenyezni. 6 csapat volt. A verseny nagyon izgi volt – különféle játékok voltak. El kezdett szakadni az eső. Ezalatt tízóraiztunk, majd folytattuk a versenyt. Táncoltunk a csűrben. Mentünk ebédelni. Csillagszületekezni visszamentünk a csűrbe. Nagyon szupi volt, fergeteges. Vacsora után még mentünk túrázni. Este alvás volt.

Lejegyezte: Winx csapata, 206. szoba

Reggel felkeltünk, elmentünk reggelizni. Utána ügyességi versenyen vettünk részt. Nagyon jól éreztük magunkat. Elmentünk ebédelni, utána csendes pihenő volt. Később kézműveskedtünk. Utána a Csillag születiken vettünk részt. Este egy túrán vettünk részt, nagyon jó volt. Rejtvényeket fejtettünk meg. Ernő bácsit pót apukánkká tettük, mert olyan erős.

Lejegyezte: Miaúú lányok csapata, 207.szoba

A kincsvadászat

Este igen jó volt a kincsvadászat. A csapatoknak a tanító néniket kellett bevinni a célba. Nyomokat kellett követni, nagyon sok nyom volt. Amikor félúton voltunk az Attila elment a csapatunktól. A tanító nénink a lámpafényekről azt hitte, hogy bagolyszemek. Aztán elindultunk haza, de én azt hittem, hogy eltévedtünk.

Lejegyezte: Ambrus Gábor

6.nap – PÉNTEK

Ma elmentünk egy falumúzeumba. Láttunk ott sokféle régi épületet. A házakba be is mentünk, sokféle régi tárgyat láttunk. Nekem és a Nikinek a templom tetszett a legjobban. Miután kijöttünk a templomból vásárolni mentünk. Mindenki sokféle játékot és ékszert vett. Például a Niki karkötőt vett az anyukájának, magának fegyvert vett, a testvérének meg egy labdát. Az időjárás kicsit furcsa volt, de aztán mindenki boldog volt.

Lejegyezte: Bolygó csapat, 304.szoba

Az ébresztő ugyanolyan volt megint: beszóltak, hogy ébresztő, sorakozó a folyosón. Elmondták, hogy mit vegyünk fel. Reggeli után fogtuk táskáinkat és indultunk Pribylinára. Sok régiséget meg régi házat láttunk. Bementünk az iskolába, templomba, gazdagabb és szegényebb házakba. Később elmentünk vásárolni. Rájött az eső is. Beszálltunk a buszba, búcsút intettünk Pribylinának.

Lejegyezte:Winx csapata, 206.szoba

A beszámolókból is kintűnik, mennyi érdekes, élvezetes, sokszínű programon volt alkalma részt venni táborlakóinknak. Aki akarta, fenejól tudta magát érezni. Bízunk benne, hogy ez a tábor még sokáig megmarad tanulóink emlékezetében.

Vissza

Keresés

© 2011 Minden jog fenntartva.