Londoni kirándulás

Londonban jártunk

Én, Méhes Anna és két osztálytársnőm, Sóki Dóra és Gútay Viki, azon szerencsés emberek közé tartozunk, akik elmondhatják magukról, hogy jártak Angliában.

A somorjai magyar tannyelvű gimnázium minden második évben egyhetes, nyelvtanfolyammal egybekötött, kirándulást szervez Angliába. Idén nem máshova, mint a fővárosba, Londonba. Mivel a somorjai diákok nem töltötték meg teljesen az autóbuszt, más iskolákban is felajánlották a lehetőséget. Kapva kaptunk az alkalmon, és szüleink beleegyezésével le is foglaltuk a szabad helyeket.

Szeptember 2-án indultunk a nagy útra. Bár 24 óra nagyon hosszú idő, az utazás kellemesen telt. Buszunk nagyon kényelmes volt, unaloműzésképpen DVD filmet nézhettünk, ismerkedtünk a somorjai sulisokkal stb. Utunk alatt áthaladtunk Csehországon, Németországon, Belgiumon és Franciaországon, ahol kompra szálltunk, és másfél órás kompút után megérkeztünk Angliába.

A táj ezerféle zöldben való pompázása és a tipikus angol épületek teljesen lenyűgözik az embert. Reggel 9-re értünk Londonba, amikor is kezdetét vette az aznapra betervezett 7 órás városnézés. Bár a hosszú utazás mindenkit megviselt, a város pezsgése és a tudat, hogy hol is vagyunk, mindenkit feldobott. A napi programunkban szerepelt többek között a Westmister-parlament, a Big-Ben, a Westmister-apátság és a London Eye megtekintése, amiben másnap ültünk is. Jártunk a Royal Parkban, a Buckingham palotánál, a British múzeumban és a Trafalgar téren stb.

Este 7-kor a busz leparkolt az állandó gyülekezőhelyünknél. Ide jöttek értünk autóval a családok, hogy aztán a számukra kijelölt gyerekeket magukkal vigyék az ideiglenes otthonukba. Mi egy nagyon kedves néninél, Mrs. Witter-nél, voltunk elszállásolva, aki természetesen egy szót sem beszélt magyarul. Ebből kifolyólag sok vicces történetet tudnánk mesélni, de szerencsére jól belejöttünk az angolba, így minden este vacsora után hosszan beszélgettünk vele. Sok minden érdekelte őt rólunk, és mi is nyugodtan kérdezhettünk tőle. Kiderült, hogy van egy 21 éves lánya, aki Liverpoolban jár egyetemre, ezért a lánnyal csak csütörtök este találkoztunk, mert addig iskolában volt. Reggelit és vacsorát ott ettünk a házban, de ebédre a reggeli mellé volt készítve egy csomag szendviccsel, édességgel, gyümölccsel stb, amit vittünk magunkkal, hogy napközben is legyen mihez nyúlnunk. Minden reggel fél 8-kor indultunk el a gyülekezőhöz, este pedig 7 órára jött értünk ugyanoda Mrs. Witter.

Hétfőtől csütörtökig minden délelőtt suliba jártunk. Ne úgy képzeljétek el az iskolát, mint itthon, az órák lényege az volt, hogy minél többet használjuk a nyelvet. Rengeteget beszélgettünk különböző témákról, mint például mi a különbség Anglia és Szlovákia között, de zenéről, filmekről és a sportokról is. 25 év körüli tanárunk volt, akit Matt-nek hívtak. Ő is nagyon közvetlen és jó fej volt, mint ahogy Angliában tapasztalatunk szerint mindenki.

Kedden Windsor várát néztük meg, ahol körbejártuk az összes termet, többek között a királynő báltermét, ahol a fogadásokat tartják, és a helyiséget, ahol a trón van.

Szerdán Oxfordban voltunk, ami kb. másfél órára van Londontól. Az Oxford egyetem olyan, akár egy múzeum, gyönyörű termeivel, templomnak beillő kápolnájával, külön szuvenír üzletével. Érdekes, hogy ez az épület egyetemként működik.

Csütörtökön Brightonban voltunk, ami egy kikötőváros Londontól nem messze. Jártunk egy tropicáriumban, sétáltunk az indiai stílusban épült palota parkjában, és persze leengedtek minket a partra is.

Péntek reggel a bőröndjeinkkel együtt vittek minket a gyülekezőhöz. Aznap már nem volt iskola, így egésznapos londoni városnézés volt betervezve. Ekkor voltunk a Szent Pál székesegyháznál, a Tower hídnál, ahonnan a Temzén hajóval mentünk el Tower of Londonhoz. Ez után a National Martime Museum következett, majd Greenwitch, ami csillagvizsgálójáról nevezetes, és arról, hogy közepén megy át a „Greenwichi délkör”, a 0° délkör, ami hagyományosan a zónaidő számítás alapja.

Este 6-kor indultunk haza Angliából. Bár nagyon hiányzott már az itthoni levegő, mégis nehéz szívvel gondoltunk arra, hogy véget ért a kirándulás, itt kell hagynunk Angliát

vissza

Keresés

© 2011 Minden jog fenntartva.